onsdag 5 september 2007

Kan man ge mat samtidigt som man tar mat?

Ibland utsätts ens toleransnivå för svåra prövningar. Hur intim kan man vara och hur naturligt känns egentligt naturligt. Att ge mat, det vill säga amma sin avkomma, samtidigt som man gladligen är och plockar av en brunchbuffe, är det okej? Själv satte jag min brunch i halsen o började frenetiskt peta i mina scrambled eggs, sillsorter och ostar för att se om där kunde finnas spår av modersmjölk. För jag vet nämligen hur det kan gå till med modersmjölk, den hamnar ofta där den inte ska. Mammor verkar ha ett outtömligt förråd av mjölk som inte alltid är så lätt att kontrollera och de små liven verkar se en sport i att låta det som har kommit ner i magen komma upp igen. Allt detta leder bara till en sak enligt mig, risken är stor att jag åt brunch med modersmjölk i söndags och jag har fortfarande inte hämtat mig. Mer barn på brunch men inte mer modersmjölk åt folket!

P.S. Förrutom problematiken kring modersmjölken, så måste jag hylla Metros brunch som var en av de bästa jag har ätit i Malmö på väldigt länge D.S.

Inga kommentarer: