torsdag 16 augusti 2007

Pastakärlek

Kunde inte hålla mig, pasta serverades igen.

Trots ett ganska stort manfall serverades det onsdagsmiddag igår. Denna gången gjordes det zucchini pasta, vilket en äkta italienare har levererat till min inbox.

Pasta con zucchini e scampi
Zucchini
vitlök
chili
vitt vin
pasta
räkor
svartpeppar
salt
parmesan

Fräs zucchini, vitlök chili och vin läääänge. Till fyra personer kan man beräkna ungefär tre normala zucchini. Man kokar pastan aldente och sen blandar man ner det med zucchini så det verklige får götta till sig. Sist i med räkorna.
Prego!

/Marie

2 kommentarer:

Linus sa...

Smarrigt!!! Jag är ju i gbg så jag missade pastakärleken. Istället blev jag bjuden på onsdagsmiddag av en av våra trogna läsare!!! Inte illa alls. Morsan bjöd på baconlindade färsbiffar med en massa göttigöttiga tillbehör...!

Anonym sa...

Visst kan du vara stolt nu när jag klarade att skriva själv.
Köket blev fantastiskt fint, Glada lyckan strålar som aldrig förr. Tack så super mycket för det Ha det!